Blå Måne

månen,
hänger där på himlen osynliga trådar,
och jag önskar att det skulle bli min, månen, allra mina.
Jag vill bygga ett slott på den mörkaste sidor, och ingen kunde se mig där, inte ens Sirius.

jag kunde spilla allt gift och min tyngsta sorger i en magisk sjö där det skulle vara svanar, silver svanar. natten då skulle förvandlas till vackra flickor, och naturligtvis skulle de vara mina bästa vänner, och vi skulle sjunga och snurra hela tiden. svanar för bästa vänner, eftersom de inte kan lura mig.

Jag ska insvepa svek och skickade dem till spökarnas land
Jag binder mig och min skugga handlederna fast
så att de inte kommer att vandra ensama på de lögnaktiga hjärtans väg.
hur svaga människor är, det är hur de bygger glasväggar runt dem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0